maandag 22 augustus 2022

LMS in de cloud

De ontwikkelingen staan niet stil: LMS (Logistiek Monitoring Systeem) waarmee zowel planningen als realisatie kunnen worden gemonitord krijgt een ingrijpende upgrade. Tot voor kort was LMS een systeem dat bij de klant geïnstalleerd moest worden. Dat betekende een aparte installatie op een server, die moest voldoen aan de specificaties.

In de toekomst hoeft dat niet meer: we hebben LMS nu zo ontwikkeld dat het standaard in de cloud kan draaien, waardoor geen installatie meer nodig is en het beheer volledig voor u wordt verzorgd.

Om dit te realiseren hebben we LMS in zijn geheel herschreven en gebruik gemaakt van de nieuwste programmeertechnieken, zodat de applicatie toekomstbestendig is en overal ingezet kan worden.

Uitgebreide functionaliteit

Ook is de functionaliteit op tal van punten uitgebreid en, waar nodig, verbeterd. Zo kunnen we bijvoorbeeld conditionele vragen opnemen in de chauffeursapp, die ook geheel is vernieuwd. Dat betekent bijvoorbeeld dat, afhankelijk van het antwoord op een vraag, een specifieke vervolghandeling moet worden uitgevoerd. Zo kan de chauffeur verplicht worden om alleen een foto te maken als er een beschadiging is geweest. Het grote voordeel hiervan is dat een chauffeur alleen wordt “lastiggevallen” met handelingen die zin hebben.

Niet alleen de chauffeursapp wordt vernieuwd, maar ook de backoffice. U kunt straks uw routes volledig in de browser monitoren op uw tablet, telefoon of pc. En als kers op de taart kunt u zien waar uw voertuigen zijn.

Wanneer?

De klanten die nu gebruik maken van LMS (en dat zijn er heel wat) zullen we tijdvolgend gaan overzetten op het nieuwe platform. Op dit moment start een pilot. Wanneer deze met succes is afgerond zullen we klanten gaan benaderen om deze om te zetten op het nieuwe systeem. We houden u op de hoogte!