Ritplan en Webfleet bij Aviateur 

Voor ieder wat wils. Van Hotelcakes tot roze en gevulde koeken, wie houdt er niet van? Dankzij Aviateur liggen deze heerlijke producten in overvloed bij grote supermarkten in ons land. Om ervoor te zorgen dat u deze traktaties bij de koffie en thee aan kunt bieden, maken ze bij Aviateur gebruik van Ritplan en TomTom Webfleet. Hiervoor gebruiken ze RMM, de Ritplan Mobiel Manager (RMM).

Automatiseren met Ritplan

Aviateur gebruikte vroeger picklijsten voor hun planning. Deze werden uitgedraaid, op volgorde gelegd en ingedeeld per pallet. Vervolgens werden ritten in het orderboek en op een whiteboard geschreven. De chauffeurs namen de hele papierwinkel mee en noteerden manco’s op post-its. Dit kostte nogal wat aan papier en tijd en zorgde er ook voor dat het overzicht op de orders snel kwijt was. De enorme inzet van de werknemers leidde de bezorgingen in goede banen, maar het was niet erg efficiënt. Voor een banketbakkerij hoort logistiek niet bij de kerntaken van het bedrijf. Daarom wilden ze bij Aviateur graag automatiseren.

Eigen vervoer

EVO-it specialiseert zich in eigen vervoer en kon een directe koppeling maken met Aviateurs ERP-pakket Navision, nieuw aangeschafte TomTom-apparatuur en Ritplan. De handgeschreven ritten zijn gedigitaliseerd en de planning is nu direct zichtbaar op een grote monitor in het magazijn. De afleveringen en de ophaalorders zijn zo overzichtelijk in beeld. Dit is belangrijk, omdat grote ketens als Jumbo en Albert Heijn vaste levertijden verwachten. Zo kan Aviateur het vervoer in eigen hand houden en tegelijkertijd aan de verwachtingen van de klanten voldoen."

 

Jord Mulder, hoofd logistiek

We hebben bewust gekozen voor eigen vervoer. Het is meer flexibel, we kunnen de wagens beter beladen en de chauffeurs zijn bekend bij zowel ons als bij de klanten. Dit zorgt voor een aangenaam en direct contact met de klanten.

Jord Mulder, hoofd logistiek Aviateur