Bunzl Foodservice levert alles wat je zoekt
Logistiek manager Coenrich Bezuidenhout van Bunzl Foodservice Nederland steekt meteen van wal: 'We gebruiken LMS al langer en de nieuwe versie LMS10 is een verbetering. Net wat gelikter, de kaart erachter is een goede toevoeging en de chauffeurs hadden geen moeite met de overstap.'
Het zet de toon voor hoe Coen zijn werk uitvoert. Hij houdt steeds scherp in het oog of veranderingen voor hen ook verbeteringen zijn.

Toch maar een stapje terug: Bunzl Foodservice Nederland maakt deel uit van een grote multinational, maar opereert vooral zelfstandig. 'Dierentuinen, attractieparken, hotels, als je ergens in de hospitality komt, is de kans groot dat je onze spullen tegenkomt. Niet het eten, maar wel alles eromheen. De bakjes, badslippers, schoonmaakspullen, we hebben zelfs tachtig soorten wc-papier waar onze klanten uit kunnen kiezen. Zo leveren we vanuit ons magazijn 250 tot 300 europallets per dag.'
Eigen en uitbesteed vervoer
Coen legt uit hoe zij de internationale en nationale leveringen opsplitsen: ‘Spanje, Polen, zelfs IJsland leveren we aan, maar dit besteden we wel weer uit aan partijen die we kunnen vertrouwen. Ons eigen wagenpark rijdt op Nederland en daar gebruiken we Ritplan en LMS voor. De planning wordt vanuit het ERP systeem doorgestuurd naar Ritplan. In Ritplan wordt bekeken wat we met eigen vervoer kunnen doen en wat we moeten uitbesteden.
We kunnen Ritplan een optimale planning laten genereren maar dit doen we niet. Voor een aantal van onze klanten is het belangrijk om aan bepaalde eisen van levering te voldoen en die zijn voor ons belangrijker dan de meest optimale route. De klanten daarin tevreden houden, gaat dan voor.’
Basisroutes
Om de ritten zo efficiënt mogelijk te maken gaat Coen samen met Ritplan aan de slag om basisroutes te plannen. ‘We hebben een aantal vaste grote klanten die we toch altijd aan moeten rijden. Als deze goed verdeeld kunnen worden in basisroutes valt de rest ook op zijn plek met Ritplan. Dan zijn we niet meer een half dagdeel bezig met plannen én hebben we ook nog ritten die voor ons beter werken.’
Stapje extra
Het uitzonderlijk brede assortiment van Bunzl foodservice maakt dat zij bijna alle klanten in de food en hospitality service van dienst kunnen zijn. Mede hierom vindt Coen het belangrijk om hun eigen vervoer in Nederland waar mogelijk te gebruiken.
‘Het is een stukje kwaliteitscontrole. Onze chauffeurs lopen wél naar achteren in de opslag als hiernaar gevraagd wordt, externe partijen doen dit eigenlijk niet.
De chauffeurs maken ook foto’s met LMS en als de klanten dan vragen hebben over een levering kunnen wij direct laten zien waar en hoe deze geplaatst zijn.
Ook kijken we vanuit kantoor met een schuin oog mee en kunnen we klanten informeren wanneer er vertragingen zijn.’
Kortom: bedrijven in food en hospitality zijn bij Bunzl aan het juiste adres. Niet alleen kunnen zij er zeker van zijn dat Bunzl biedt wat ze zoeken, maar ze kunnen er ook op rekenen dat de bestelling netjes geleverd wordt en ze altijd weten waar ze aan toe zijn.

We gebruiken LMS al langer en de nieuwe versie LMS10 is een verbetering.