Goed besluit bij Van der Luyt
Als je jaren gewerkt hebt met computers is het een uitdaging als je een nieuwe carrièrestap maakt naar een bedrijf dat nog werkt met kaartenbaksystemen. Hugo Besselsen, hoofd TD, maakte dit mee bij Van der Luyt Transport. Hoewel het bedrijf goed werk verrichtte, zag hij direct ruimte voor verbetering en pakte deze uitdaging met beide handen aan.
Niet meer afhankelijk van 1 persoon
Weg met de kaartenbak en aan de slag met Excel en Access databases. Dit werkte prima, maar had als onbedoeld gevolg dat alleen Hugo volledig wist wat er moest gebeuren wanneer er iets niet volgens plan verliep. Hierom richtte hij zijn blik op programma’s voor wagenparkbeheer. Het wagenpark en de technische dienst moesten immers altijd blijven werken, ook als Hugo zelf niet in staat was om een oogje in het zeil te houden. Hij kwam uit bij Repond: “Ik ga niet over één nacht ijs. Toen ik Repond ontdekte wilde ik natuurlijk eerst weten of het wel geschikt was voor Van der Luyt Transport. EVO-it gaf mij een proefversie mee, zodat ik zelf kon ervaren dat het programma veel voordelen opleverde voor het bedrijf.”
Afstemmen op eigen werkwijze
Hugo had de bevestiging die hij nodig had en na een korte implementatie was alles ingericht. Op de server, zodat alle informatie intern blijft en makkelijk te bereiken is voor hen die dat nodig hebben. “We konden Repond afstemmen op onze werkwijze, in plaats van dat het andersom moest gebeuren. Dit was heel belangrijk voor ons”, vertelt hij. Met Repond heeft hij een overzicht over het wagenpark en de technische dienst, waardoor het programma de informatie biedt die bij Van der Luyt nodig is om belangrijke beslissingen te nemen over het wagenpark en haar beheer.
Beleidsmatige informatie wagenpark
Ondertussen is Repond zo geïntegreerd in het werk van Hugo dat hij het programma gebruikt om de cijfers van het wagenpark van afgelopen jaren te presenteren. Dit was met de kaartenbak en zelfs met de Excelsheets nooit gelukt, omdat het te veel werk in beslag zou nemen. Zo maakt Repond het werk niet alleen makkelijker en efficiënter, maar biedt het ook wat Van der Luyt nodig heeft om de processen van het wagenpark nóg beter te maken.