Gunfactor bij de klant moet je verdienen

De Koning Vlees bedient twee markten. De ene markt is de maaltijdindustrie waar hun hoogwaardige vleesproducten als ingrediënten worden verwerkt in diverse gerechten zoals soepen, (maaltijd-)salades, pizza’s en snacks. De andere markt is de horeca, waaraan ze vleesproducten leveren die voldoen aan dezelfde strenge kwaliteitseisen.

Het is de overtuiging van De Koning Vlees dat waardering voor de eigen werknemers én waardering voor de klanten centraal moeten staan om vlees van topkwaliteit op de juiste plek te krijgen. Daarom is ervoor gekozen om voor de leveringen aan de horeca het vervoer in eigen hand te houden, met hulp van Ritplan en LMS.

Strakke planning voor optimale service

Rob Klouwers, coördinator bedrijfsvoering, vertelt: “Wanneer je producten maakt, verkoopt en levert, heb je te maken met een heleboel puzzelstukjes. De logistiek is er daar één van, maar wel een heel belangrijke. Vlees en service zitten ons in de genen en voor dat laatste hebben we een aardig strakke planning.
We hebben elf busjes door het hele land rijden en daar heb je goede instrumenten voor nodig. Daarom gebruiken we Ritplan. Hierdoor kunnen we beter inspelen op de wensen van onze klanten, om zo bijvoorbeeld tussen 11.00 en 12.00 uur aanwezig te zijn en de klant hierover te informeren d.m.v. een email.

LMS

Waar Ritplan de ritplanning verzorgt, maakt De Koning Vlees sinds enige tijd ook gebruik van het Logistieke Monitoring Systeem LMS. Planner Jaimy Baas vertelt hierover: “Met LMS hebben we veel meer kunnen automatiseren. In het verleden moest je in de computer kijken, stappenplannen uitprinten, sleutels bij elkaar zoeken en pakbonnen uitprinten. Doordat steeds vanuit verschillende plekken de informatie verzameld moest worden, liep je het risico dat er iets kon worden vergeten. Soms gebeurde het bijvoorbeeld dat alles netjes geladen was maar dat een speciale handeling vergeten werd.

Nu kunnen de stappen direct vanuit de app doorgelopen en afgevinkt worden en kunnen we nog een vraag erbij zetten in de app om dit extra te controleren. Dat voorkomt dat de chauffeur pas bij de klant erachter komt dat er iets fout gegaan is.

Dat losten we voorheen natuurlijk altijd netjes op maar je wilt waar mogelijk dat alles in één keer goed gaat. LMS maakt dat voor ons een stuk makkelijker. Het werkt een stuk prettiger en door ons werk goed te kunnen doen, laten wij ook aan onze klanten zien dat wij hun wensen serieus nemen.”

Verbetering door samenwerking

Rob vervolgt: “We hebben nog wel wat wensen bij LMS zodat het nog beter voor ons kan werken. Dat is ook meteen de reden waarom wij blij zijn met onze keuze voor Ritplan en LMS want EVO-it is daar druk mee bezig. Wij hebben als De Koning Vlees een zekere gunfactor bij onze klanten: ze weten wat zij aan ons hebben en dat zij ons kunnen vertrouwen. Datzelfde gevoel hebben wij bij EVO-it. We worden geholpen als het nodig is en er wordt actief met ons meegedacht hoe wij Ritplan en LMS zo goed mogelijk voor ons kunnen laten werken. Dat is een fijne samenwerking.”

Het puzzelstukje “logistiek” goed leggen zoals Rob het noemt, is hiermee een toonbeeld van hoe belangrijk het is om een goede relatie met de klanten in stand te houden met het leveren van goed werk.
Rob en Jaimy zijn terecht trots op de manier waarop zij dit bij De Koning Vlees elke dag weer voor elkaar krijgen. Wij bij EVO-it zijn op onze plaats trots dat wij hieraan ons steentje kunnen bijdragen.

 

 

Rob Klouwers

Net zoals wij bij onze klanten een gunfactor hebben dankzij onze goede samenwerking, heeft EVO-it diezelfde gunfactor bij ons.

Rob Klouwers De Koning Vlees