Ritplan helpt Horesca Horecavo voor het succes van hun klanten

Horesco Horecavo zou je kunnen beschouwen als een hub voor klanten waardoor deze succesvol kunnen zijn. Dit zie je terug in alles wat rond de ritplanning van leveringen gebeurt en waarbij tevredenheid boven alles gaat.
Rogier Pauëlsen, logistiek coördinator, laat er geen misverstand over bestaan: ‘Onze service, waardoor de klant gewoon op ons kan bouwen, dát maakt ons zo goed.’

 

Hoe zij dit voor elkaar krijgen kan Rogier prima uitleggen want hij heeft aan alle kanten van de planning gestaan. Eerst in het magazijn, toen als chauffeur en nu dus als logistiek coördinator.

's Nachts besteld, de volgende dag geleverd

‘Wat we doen is best bijzonder’, vertelt Rogier. ‘Klanten kunnen bij ons tot twee uur ’s nachts bestellen en we leveren gewoon de volgende dag. Dit betekende vroeger dat na 17:00 u. het antwoordapparaat erop ging en vanaf dat moment de bestellingen ingesproken of via de fax binnenkwamen. Ik zat dan dus om twee uur ‘s nachts achter mijn bureau om alles door te werken.
Nu is het bestelproces grotendeels geautomatiseerd doordat de klanten via onze website kunnen bestellen. Dan zit je om half vier achter je bureau. Nog steeds vroeg maar daar staat tegenover dat je ook weer vroeg klaar bent.’

Sinds Ritplan erbij is gekomen, is het vooral een stuk makkelijker geworden om inzicht te krijgen in de ritplanning. Rogier vervolgt: ‘Tussen zes en acht in de ochtend is het echt spitsuur in het magazijn. De planning heb ik in een uurtje rond maar de mensen van het magazijn zorgen ervoor dat deze planning ook een realiteit kan worden. Versproducten komen binnen, spullen worden uit het magazijn gehaald en om half negen zijn alle auto’s de deur uit.
Vanaf negen uur komen alle leveranciers weer binnen met hun spullen. Uiteindelijk zijn de chauffeurs om drie uur ’s middags weer terug voor de emballage.

Vroeger bestond het werk uit alles bij elkaar verzamelen en zelf in routes proberen te krijgen, nu gooi ik het door Ritplan. Daarna ga ik nog wel dingen aanpassen, maar dankzij Ritplan weet ik al of alles gaat passen en op welke momenten de chauffeurs bij hun klanten gaan zijn.’

Eigen chauffeurs: het visitekaartje van het bedrijf

De route volledig aan Ritplan overlaten doet Rogier niet: ‘Onze chauffeurs hebben ook bepaalde wensen en blije chauffeurs betekent blije klanten. We proberen dus echt rekening te houden met waar zij zich prettig bij voelen.
Onze chauffeurs leveren niet alleen de bestelling maar zetten bijvoorbeeld ook de vries- en koelproducten op de juiste plek. Ook zijn zij het gezicht naar onze klanten toe. We gaan bewust niet voor de volle efficiëntie, maar juist om onze klanten zo tevreden mogelijk te houden. Dat werkt beter als je werknemers ook tevreden zijn.’

Ritplan helpt!

Voor Rogier Pauëlsen is Ritplan vooral het hulpmiddel waardoor Horesca Horecavo zowel klanten als werknemers zo goed mogelijk van dienst kan zijn. Met een beter inzicht in de ritten is het voor de chauffeurs gemakkelijker om hun werk goed te kunnen doen. Daardoor kunnen zij een betere service leveren aan de klanten en kunnen de klanten weer succesvoller opereren.

Rogier Pauëlsen

Dankzij Ritplan weet ik snel of alles gaat passen en wanneer de chauffeurs bij hun klanten gaan zijn.

Rogier Pauëlsen Horesca Horecavo