Ritplan, ook klanten merken de voordelen ervan bij Nomot

Nomot is gespecialiseerd in het repareren van de meest uiteenlopende schades en het reinigen van interieurgoederen. Het bedrijf hecht belang aan een optimaal planningsproces en beheersing van de kosten. Ook moeten meerdere medewerkers goed inzicht hebben in de rittenplanning, bij voorkeur aan de hand van een visualisatie op een kaart. Nomot wil ook de aankomst- en vertrektijden bij klanten goed kunnen inschatten. Het bedrijf maakt hiervoor gebruik van Ritplan. Ritplan heeft volgens Nomot voordelen voor klanten én medewerkers.

Reparatie en reiniging van schades

Meubels, kozijnen, aanrechtbladen, kleding, vloeren of vloerkleden; Nomot repareert en reinigt de meest uiteenlopende schades. Het bedrijf werkt in opdracht van verzekeraars, bedrijven en particulieren in heel Nederland en inmiddels ook in België. Soms herstelt Nomot de schade op locatie. Soms worden de beschadigde goederen opgehaald. En soms is het nodig dat een Nomot-expert de schade eerst op locatie beoordeelt.

Optimaliseren

Bij een schademelding komt het er dus op aan én de afspraak voor de reparatie goed te plannen én het juiste type medewerker/auto (transport, reparateur of expert) te reserveren. Dat gebeurt bij het invoeren van de opdrachten in hun backofficesysteem. Daarin wordt ook het verdere werkproces geregeld en geregistreerd. Met dit systeem kan het aantal bezoeken gemonitord worden. Zo kan een medewerker zien of, en zo ja, op welke dagen er nog afspraken kunnen worden ingepland.

Geslaagd!

Ritplan sluit naadloos aan op dit systeem van Nomot. Eerst worden alle te plannen bezoeken uit de opdrachten ingelezen in Ritplan en daarna worden de ritten geformeerd, aangevuld en geoptimaliseerd. Een groot voordeel is dat meerdere medewerkers tegelijkertijd in Ritplan kunnen werken. Zo kunnen per periode de afspraken direct in ritten worden ingepland. Naast optimalisatie van het proces heeft Nomot nu ook beter inzicht in de werklast van de medewerkers. Omdat de tijd(blokken) beter ingeschat kunnen worden, kunnen de afspraken met de klant nauwkeuriger worden gemaakt. Kortom, niet alleen de medewerkers, maar ook de klanten ervaren de voordelen van Ritplan.