Aan tafel, het eten is weer stipt geleverd!
Iedereen houdt van lekker eten. Vers aan Tafel Maaltijdservice en Delimeal maken dit voor iedereen mogelijk. Voor wie om wat voor reden dan ook moeite heeft met thuis een goede maaltijd op tafel te zetten, leveren zij met een strakke en betrouwbare planning het eten bij u thuis. Om ervoor te zorgen dat zij deze nobele taak in goede banen kunnen leiden maken zij gebruik van Ritplan en LMS.
Individuele klanten en kleinschalige zorg
Joost de Man, de algemeen directeur van Vers aan Tafel, vertelt vol enthousiasme over hoe het proces van pan naar klant in elkaar steekt. “We hebben in Nederland 160 maaltijden in ons assortiment en ons zusterbedrijf in België heeft grofweg hetzelfde aantal aan maaltijden. Bij onze zuiderburen leveren we ook aan horeca, bedrijven, zorg en scholen, maar in Nederland hebben we besloten om ons vooral te richten op individuele klanten en kleinschalige zorg. De planning moet dus goed in elkaar zitten, vooral ook omdat we vaak met oudere klanten te maken hebben. Net dat extra stukje service om een maaltijd niet alleen tot de deur te brengen, maar deze ook in de vriezer te plaatsen, is voor ons belangrijk. Je wilt immers je klanten van dienst zijn.
Updates aan klanten dankzij LMS
Hiervoor maken we dankbaar gebruik van Ritplan, want niet alleen kunnen we daarmee de hele ritplanning gemakkelijk inplannen, we kunnen ook rekening houden met verblijftijd op adresniveau. Omdat we willen dat echt álles op een fijne manier verloopt voor de klant zijn we ook met het LMS begonnen. Hierdoor kunnen we de rit real-time volgen en kunnen we waar nodig de klanten updates geven over wanneer zij hun maaltijden kunnen verwachten. We zijn nog bezig met de implementatie, maar bij onze zuiderburen bij Delimeal is dat al helemaal afgerond, en we kijken ernaar uit dat wij de app bij ons op dezelfde manier toe kunnen gaan passen.”
Door een snelle implementatie waarbij de vragen en verzoeken snel en effectief werden opgepakt door EVO-it waren de eerste resultaten van het gebruik bij Delimeal meteen positief. De chauffeur kan de klant bellen met één druk op de knop in de app, de navigatie is foutloos en het management wordt automatisch geïnformeerd over de leverstatus van de bestellingen. Hierdoor kan er pro-actief gehandeld worden wanneer er iets aan de hand is, zoals een klant die niet thuis blijkt te zijn.
Duurzaam proces
Naast een fijne service voor de klant zorgt de efficiënte ritplanning met actuele informatie ook voor een duurzamer proces, één van de speerpunten van zowel Delimeal als Vers aan Tafel. Maatschappelijk verantwoord ondernemen staat centraal, waarbij koeling op stroom gaat in plaats van op diesel, de schaaltjes allemaal recyclebaar zijn, en dus ook een ritplanning waarbij de CO2-uitstoot zo laag mogelijk blijft.
Dankzij een goede samenwerking tussen Delimeal, Vers aan Tafel en EVO-it loopt de ritplanning op rolletjes en worden de heerlijkste maaltijden thuisgebracht. Met oog voor de individuele behoeften van de klant kan deze steeds weer met gemak genieten van kwaliteit op tafel.