Betere klantervaring met de Trengo-integratie in LMS
Met Ritplan en LMS bent u al goed op weg naar een uitstekende klantervaring. U stemt de planning af op de wensen van uw klanten: denk aan het kiezen van een tijdvak of de voorkeur voor eigen of extern vervoer. Ook blijven klanten goed geïnformeerd, met real-time updates over levertijden, digitale pakbonnen, afleverfoto’s bij de buren en zelfs temperatuurmeldingen voor gevoelige zendingen.
Maar nu kunt u nóg een stap verder gaan.
Nieuwe integratie met Trengo
Dankzij de nieuwe integratie met Trengo wordt communicatie met uw klanten persoonlijker én efficiënter. Via Trengo kunt u automatisch berichten versturen via WhatsApp of SMS zodra de planning rond is of als er iets verandert. Dat kon al met LMS maar Trengo voegt iets extra’s toe: uw klanten kunnen direct reageren. Ze kunnen vragen stellen, bevestigingen sturen of opmerkingen maken – allemaal via het kanaal dat zij het prettigst vinden.
Zo verandert een eenzijdige melding in een echte dialoog. En dat maakt het verschil.
Voorbeeld
Stel: u maakt vandaag de planning voor morgen definitief. Op dat moment stuurt LMS automatisch een WhatsApp-bericht via Trengo naar de eindklant, met bijvoorbeeld de verwachte levertijd.
Heeft de klant een extra verzoek – bijvoorbeeld: “Kunt u van tevoren bellen, want ik moet van achteren komen?” – dan kan hij of zij direct reageren op het WhatsApp-bericht. Die reactie komt automatisch binnen in Trengo, waar uw klantenservice het chatgesprek kan oppakken.
De klantenservicemedewerker voert de opmerking in LMS in, zodat de chauffeur precies weet wat er verwacht wordt. De chauffeur krijgt automatisch een belactie te zien op zijn telefoon of boordcomputer om direct de klant te bellen. Zo verloopt de levering soepel én persoonlijk.
Meer weten? Neem contact met ons op!