Curfs Logistics vertrouwt op Repond

In een paar maanden tijd van alle informatie over materieel in het hoofd van één persoon naar overzicht op het materieel, dát is de ervaring van Curfs Logistics met Repond. Voor Curfs Logistics is dit erg belangrijk, want zij willen hun partners betrouwbaar kunnen ontzorgen van hun logistieke uitdagingen en daar heb je goed materieel voor nodig, bestaande uit voertuigen, aanhangers en zelfs de poorten van de laaddocks.  Met enthousiasme vertellen Glenn, Joey, en Ron over hun ervaringen met de overstap naar Repond.

‘We zijn afgelopen augustus begonnen met het implementeren van Repond en in drie maanden tijd hebben we eigenlijk alles overgezet’, vertelt wagenparkbeheerder/planner Ron van den Bosch. ‘Voor ons allemaal is het heel vers, maar het programma is heel gebruiksvriendelijk en hierdoor konden we er snel mee aan de slag.’

Keuringen en onderhoud makkelijker te plannen

Projectmedewerker Glenn Lardinois vervolgt: ‘Oorspronkelijk hadden we iemand die alles wist en dingen bijhield in Word- en Exceldocumentjes. Dat werkte wel, maar je bent afhankelijk van maar één persoon. Nu wij alles inlezen in Repond is alles wat we nodig hebben verzameld in één programma. We krijgen een waarschuwing als het tijd is voor een bepaalde keuring of onderhoud en hierdoor is het allemaal een stuk makkelijker in te plannen.’

Ron reageert: ‘Ja, een mooi voorbeeld is een aantal weken terug, toen ik makkelijk kon zien wanneer een aantal voertuigen gekeurd had moeten worden. Het was al over tijd en de leverancier is hier verantwoordelijk voor. Dit was nu een kwestie van hem even een belletje geven, waarbij ze me konden vertellen dat het onderhoud twee weken later gepland stond. Dan komt het wel goed met de keuring, maar doordat je weet waar je aan toe bent, kun je hier ook weer rekening mee houden. Als je verrast wordt doordat een keuring moet gebeuren is het een stuk lastiger om hier omheen te plannen.’

Veel informatie overzichtelijk

Ron legt uit hoe ze te werk zijn gegaan met Repond: ‘We hebben eerst alle beschikbare data ingevoerd en ook informatie opgevraagd bij leveranciers. Serienummers, kentekens en de kentekenbewijzen, chassisnummers, deze waren over verschillende documenten verspreid. We hadden het ook wel allemaal in Excel kunnen zetten, maar zo’n enorme hoeveelheid aan informatie wordt al snel onoverzichtelijk.

Met Repond hebben we alle relevante informatie op een makkelijk vindbare manier bij elkaar. We hebben veel verschillend materieel, met elk hun eigen contactinformatie. Dat hebben we nu allemaal bij het materieel staan. Is er een oplader stuk, dan kunnen we direct zien wie we daarvoor moeten bereiken.’

‘En we kunnen meteen zien welke spullen snel stukgaan,’ reageert warehouse supervisor Joey Dobbelsteijn, ‘Vroeger werd een document bijgewerkt en zagen we alleen het laatste onderhoud of de laatste reparatie. Nu is deze hele geschiedenis van het materieel in één oogopslag te zien, als je dat wilt. Dan kun je kijken waar het probleem zit en dit afhandelen zodat het niet nog een keer gebeurt.’

Snel aan de slag

Zoals met alle nieuwe dingen is het even wennen, maar bij Curfs Logistics is dit snel gegaan. Joey legt uit: ‘Het programma is heel gebruiksvriendelijk, dus ik kon er met een paar uur inkomen mee aan de slag. Het is voor ons heel belangrijk zijn dat we een trouwe en betrouwbare partner zijn voor onze klanten en dus is het belangrijk dat ons materieel ook betrouwbaar is. Met het overzicht in Repond kunnen we daar een stuk makkelijker voor zorgen.’

 

 

Ron van den Bosch

Met Repond hebben we alle relevante informatie op een makkelijk vindbare manier bij elkaar.

Ron van den Bosch Curfs Logistics B.V.